Hayatla iletisimde: BLOXORZ

25 Eylül 2010 Cumartesi

BLOXORZ

Ladies and gentlmen tanıştırayım, karşınızda benim eğlence tarifim: 
bloxorz

Malzeme listemiz şöyle:

Facebook ve benzeri sitelere giremeyen, msn i ise yükleyemeyeceğiniz, sesini açıp bir şey izleyemeyeceğiniz, indirme yapamayacağınız, flash bellekle bari bi kaç oyun e-book atayım oyalanırım diyip usb için yönetici onayı penceresi açılınca da hayal kırıklığınızı klavyesinden kasasından çıkaramayacağınız bir adet bilgisayar.

Artık okunmadık kitap-film özeti, google haritadan bakılmadık eş-dost evi, gezilip yorum yapılmadık forum-konu kalmadıktan sonra üstüne görüp görebileceği tüm rüya tabirlerini okumuş, önümüzdeki en az on yıla yetecek kadar falı fallanmış, robert pattinson'ın neredeyse çocukluk resimlerine kadar bakmış, artık kredisiz olan kredi kartları yüzünden gitti gidiyor'la ilişkisini 'biraz ayrı kalalım bakalım özleyecek miyiz'e almış, şifalı bitkiler, özellikli taşlar, saç şekilleri, inanılmaz bilim deneyleri, bilinmeyen filozoflar, keşfedilmemiş yakışıklıların olduğu vs sitelerden de sıkılmış, bir adet Rukiyye.

Bunları alıp masa başında pişmeye bırakıyorsunuz.

Bloxorz bir oyun okuyucu.

Ama öyle oyun diyip geçmeyelim yukarıdaki sadece exceli ve outlooku düzgün çalışan 'bilgisayar mı, hıh o hiç bi şey sayamaz' diyebileceğiniz türden  makinenin açtığı nadir oyunlardandır.

Staj yaparken tanıştık kendisiyle.
Daha öncesinde bir çok oyunu açmayı denedim fakat site 'java programlarını yükle', makine de  'yönetici onayı' dedi. Yöneticiye de sormadım desem itiraf olmaz.

Facebook'tan bile daha çok mail atıyosun diye sitem eden arkadaşlarımı yine birşeyler gönderip stajımın bir an önce bitmesi için yapacakları toplu eyleme teşvik ederken kenardaki reklamda miniclip'i fark ettim. Normalde herkes dikkat etmez böyle şeylere, bende etmezdim ama artık her şeye tıklar durumdaydım ve belirtmek isterim gayet yararlı siteler de bulabiliyorsunuz.


Adresi veriyorum ki oyun belki sizi de sarar.
Ya da diğer oyunlarından bakabilirsiniz.
Hem şimdi olmaz ilerde lazım olur belli mi? Hemen bi dedikoduyu da paylaşayım iş hayatında bu tür makinelerden daha çok varmış diyorlar.




Bloxorz'un açılış ekranı.


Bu da ilk oyunun sahnesi.



Dikdörgen prizmayı yön tuşlarıyla boşluktan geçecek hale getiriyoruz, boşluktan da başka bir sahneye düşürüyoruz.

Tüm sahneyi arşınlayıp hala boşluktan geçirecek yolu bulamıyorsak veya sonra devam etmek istiyorsak sağ üstte yazan 'password'u kaydedip kapatıyoruz. Sonra girdiğimizde 'load stage'e yazıp kaldığımız yerden devam ediyoruz.

O zamanlar çok oynardım.
Bir kaç gece rüyama bile girmedi değil. Büyük ihtimal arkadaşımı arşive (asansörde o kata basmak şifre gerektirirdi; merak ettiyseniz söliyim dosyalardan başka bir şey yoktur ,olsa ben bilmezdim şifreyi zaten, ama dosyaları o kadar kıymetlidir ki kim napsın onları demezler) çıkardığım günün gecesiydi. Göze batmayalım onu orda ağırlayayım demiştim çünkü sadece stajerler dosya bulmak için gelirdi yukarı. Ama tahmin ettiğiniz gibi bizim operasyon yetkilisi arşive çıkmak için o günü buldu, sonucu da tahmin edersiniz. 
İşte rüyamda o prizmanın içindeydi bende tuşlara basıp tepetaklak ediyordum adamı. 
Rüya işte yoksa gerçekten iyi niyetliyimdir ben.

Diğer bloxorzlu rüyalarımı anlatmıyım da inanmanız kolay olsun.

Dün de arkadaşım çiftliğinden bir süre uzaklaşmak istemiş, oyun sordu bana. Bir kaç isim verdim, öyle strateji oyunlarından veya vurdulu kırdılı olmasın dedi. Başka söledim, 'Beğenmedim yaa' dedi. 'Nasıl bir şey olsun?'. Söylediği cevaplara göre isim verdim böyle 8-9 oyun denedi. E arkadaş bu benden bu kadar senle mi uğraşcam demedim tabi.
"Yaaa bunu da mı beğenmedin? Neyse başka bakalım vardır sana uygun, baksana nette daha büssürü oyun var, bulucaz seveceğini " dedim. "Yok ya çiftliğe döneyim ben, bir şeyler ekerim" dedi pek bir hevessiz. 

Bende inatçılık vardır okuyucu. 
Her şeye değil. Tamam bir şey olmuyorsa olmuyordur da diğer seçeneklere de kapanamazsınız.

Ama size de değişik gelmedi mi, resmen sevgilisinden ayrılmış birini teselli eder gibiydim "Bu da mı olmadı? Boşver daha niceleri var piyasada, hem de sana uygun birisi de vardır elbet bi gün onu bulacaksın kendi 'happily ever after'ını yazacaksın" dersin o da "Yok ben yalnızlığımla daha iyiyim, hepsi aynı" der. Sonra da biraz karşı taraf çekiştirilir; şöyle olsalar, böyle olsunlar söylenir ama teselli ve ikna edersin, edilirsin. 

Çözümler, seçenekler hep vardır; her durumda.

Biz de böyle yaptık, tek fark çekiştirdiğimiz kişiler değil oyunlardı. Başka seçeneklere baktık. Konuşmamızın şöyle olsunlu kısmında aklımın köşesinden bir yerden bloxorz göz kırptı. "Ben aslında beyni çalıştıran, bana şu saatte gir demeyecek, arayıp sormasam küsmeyecek, komşulara 'yardım et' diyip esasında 'bak bu eleman bu oyunu böyle oynuyor'u göstermeyecek, ..." bir şeyler istiyorum diyordu ki bloxorz dedim hemen (itiraz gelebilir diye yazıyorum tamam kabul çoğu benim cümlelerim oldu).
 Bayılmış. 
Bana da yazacak konu çıkmış oldu dedim kendime :)

2 yorum:

  1. oyun yazıolarının devamını bejkliyorum daha neleri var sende tavsiyen için teşekürler ama olmazki çiftliğime dwemediğini bırakammdın biliyorum senin tarlan güzel değil diye yapıyorsun,bu kadarda kıskanılmazxki :P

    YanıtlaSil
  2. kaç salisede yazdın bunu tatlım birbirine girmiş kelimeler :)
    ben çiftlik işlerini bıraktım diye öyle kızım yoksam çok şirindi benimkide çabuk sıkıldım ne buluyorsunuz o oyunda bilmem daha neler yazardım eleştirirdim de oynayan çok arkadaş var napalım :)

    YanıtlaSil

Fikr-i Beyan: